Var gör WildMint skickas?
Goda nyheter! Vi skickar till de flesta länder i hela världen. Vår vision har alltid varit att dela innovativ och effektiv vegansk kosmetik över hela världen. Tagga oss @wildmintcosmetics för att låta oss veta var du bor.
Hur lång tid tar det för min beställning att komma fram?
Beställningar behandlas och skickas i allmänhet till dig inom 1-2 arbetsdagar.
Här är de allmänna leveranstiderna för varje leveransområde.
STORBRITANNIEN: 1 - 2 arbetsdagar (Royal Mail 48 timmars service). Vänligen räkna med 3 - 4 arbetsdagar för leveranser till Kanalöarna.
Grekland, Spanien & beställningar till EU över 150EUR: 5-7 arbetsdagar (Evri)
Övriga Europa: 2-3 arbetsdagar (DHL Express)
USA/Kanada: 1-2 arbetsdagar (DHL Express)
Australien: 3 arbetsdagar (DHL Express)
Resten av världen: (DHL Express)
Hur mycket kostar frakten?
Leverans till Storbritannien för beställningar under 25 pund kostar 3,99 pund med Royal Mail.
Leverans är gratis för alla beställningar i Storbritannien över 25 pund.
Leverans till Spanien och Grekland är 9,99 £ med Evri*.
Leverans till resten av Europa är 14,99 £ med DHL Express*.
DHL Express-frakt för beställningar till USA & Kanada är £14.99
DHL Express-frakt för beställningar till Australien kostar 14,99 £.
DHL Express-frakt för beställningar till resten av världen är 19,99 £.
*Alla beställningar över 150 euro till Europa skickas med Evri.
Måste jag betala skatt för beställningar från EU?
Det kommer inte att tas ut några tullar/importskatter för EU-ordrar. Våra leveranser till länder i Europeiska unionen skickas nu på basis av leveranstullar, vilket innebär att vi täcker alla importskatter. Om du blir kontaktad och ombedd att betala skatter, vänligen kontakta vår kundtjänst på följande adress hello@wildmintcosmetics.com så tar vi hand om skatterna.
Kommer jag att behöva betala skatter för andra internationella beställningar?
Alla andra internationella beställningar (inklusive beställningar till europeiska länder som inte ingår i EU) skickas på DDU-basis (delivery duty unpaid).
DDU innebär att du kan vara skyldig att betala lokala skatter och tullar när din beställning anländer till ditt land.
Alla avgifter som tillämpas efter leverans (skatter, tullar) är kundens ansvar. WildMint kan inte ta ansvar för dessa kostnader.
Om leveransen nekas på grund av dessa avgifter eller om avgifterna inte betalas i tid, kommer en återbetalning att ske minus fraktkostnaden och en återinlagringsavgift motsvarande 30 % av ordervärdet.
När skickas min beställning?
Alla beställningar behandlas först inom 1-2 arbetsdagar. När den har behandlats skickas din beställning följande arbetsdag med en av våra kurirer.
Kan jag ändra min leveransadress?
Skicka ett e-postmeddelande till oss så snart du har lagt din beställning på hello@wildmintcosmetics.com så ska vi göra vårt bästa för att få adressen ändrad innan den skickas ut. Eftersom vi behandlar beställningar omedelbart via vårt lager kan vi inte garantera adressändringar efter att din beställning har lagts, men vi hjälper dig om möjligt.
Hur kan jag spåra min beställning?
När din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med bekräftelse på leverans som innehåller fullständig spårning. details så att du kan spåra din leverans.
Om du inte har fått din leveransbekräftelse inom två arbetsdagar efter att du har lagt din beställning, vänligen kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så hjälper vi dig vidare.
Vad händer om det uppstår problem med min leverans?
Om ditt paket av någon anledning försvinner eller om det uppstår andra leveranskomplikationer som vi inte kan påverka, skickar vi en ny beställning till dig utan kostnad.
Vi kan inte erbjuda återbetalning vid leveranskomplikationer, till exempel leveransförseningar utanför vår kontroll, leveransproblem orsakade av felaktiga adresser eller för paket som inte hämtas ut i tid, men vi kommer att göra allt vi kan för att rätta till det!
Hur får jag mitt paket om det har levererats till en felaktigt angiven adress?
Om du inte har fått ditt paket på grund av att adressen har angetts felaktigt, inte har uppdaterats före leverans eller inte har hämtats från ditt lokala postkontor efter ett leveransförsök, kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så gör vi allt vi kan för att hjälpa dig att hitta ditt paket.
Kan jag göra min beställning på vilket språk som helst?
Eftersom beställningar på andra språk än engelska har en mycket högre risk att gå förlorade under transporten, tar vi endast emot beställningar på engelska. WildMint Vi är inte ansvariga för eventuella komplikationer i samband med beställningar som gjorts på andra språk än engelska.
Min låda blev bucklig eller skadad under transporten. Vad ska jag göra?
Eftersom vi skickar över hela världen kan vi inte erbjuda återbetalning för minimala skador på ytterförpackningar som kan uppstå under transporten. Om ditt paket blev allvarligt skadat eller felhanterat under transporten, vänligen kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så hjälper vi dig vidare.