Shoppingväska

🇬🇧 Gjord i Storbritannien - Leverans över hela världen 🌎

Frakt, leverans & Importskatt

Var gör WildMint skickas?

Goda nyheter! Vi skickar till de flesta länder i hela världen. Vår vision har alltid varit att dela innovativ och effektiv vegansk kosmetik över hela världen. Tagga oss @wildmintcosmetics för att låta oss veta var du bor.

Hur lång tid tar det för min beställning att komma fram?

Beställningar behandlas och skickas i allmänhet till dig inom 1-2 arbetsdagar.
Här är de allmänna leveranstiderna för varje leveransområde.

STORBRITANNIEN: 1 - 2 arbetsdagar (Royal Mail 48 timmars service). Vänligen räkna med 3 - 4 arbetsdagar för leveranser till Kanalöarna.

Grekland, Spanien & beställningar till EU över 150EUR: 5-7 arbetsdagar (Evri)

Övriga Europa: 2-3 arbetsdagar (DHL Express)

USA/Kanada: 1-2 arbetsdagar (DHL Express)

Australien: 3 arbetsdagar (DHL Express)

Resten av världen: (DHL Express)

Hur mycket kostar frakten?

Leverans till Storbritannien för beställningar under 25 pund kostar 3,99 pund med Royal Mail.

Leverans är gratis för alla beställningar i Storbritannien över 25 pund.

Leverans till Spanien och Grekland är 9,99 £ med Evri*.

Leverans till resten av Europa är 14,99 £ med DHL Express*.

DHL Express-frakt för beställningar till USA & Kanada är £14.99

DHL Express-frakt för beställningar till Australien kostar 14,99 £.

DHL Express-frakt för beställningar till resten av världen är 19,99 £.

*Alla beställningar över 150 euro till Europa skickas med Evri.

Måste jag betala skatt för beställningar från EU?

Det kommer inte att tas ut några tullar/importskatter för EU-ordrar. Våra leveranser till länder i Europeiska unionen skickas nu på basis av leveranstullar, vilket innebär att vi täcker alla importskatter. Om du blir kontaktad och ombedd att betala skatter, vänligen kontakta vår kundtjänst på följande adress hello@wildmintcosmetics.com så tar vi hand om skatterna.

Kommer jag att behöva betala skatter för andra internationella beställningar?

Alla andra internationella beställningar (inklusive beställningar till europeiska länder som inte ingår i EU) skickas på DDU-basis (delivery duty unpaid).

DDU innebär att du kan vara skyldig att betala lokala skatter och tullar när din beställning anländer till ditt land.

Alla avgifter som tillämpas efter leverans (skatter, tullar) är kundens ansvar. WildMint kan inte ta ansvar för dessa kostnader.

Om leveransen nekas på grund av dessa avgifter eller om avgifterna inte betalas i tid, kommer en återbetalning att ske minus fraktkostnaden och en återinlagringsavgift motsvarande 30 % av ordervärdet.

När skickas min beställning?

Alla beställningar behandlas först inom 1-2 arbetsdagar. När den har behandlats skickas din beställning följande arbetsdag med en av våra kurirer.

Kan jag ändra min leveransadress?

Skicka ett e-postmeddelande till oss så snart du har lagt din beställning på hello@wildmintcosmetics.com så ska vi göra vårt bästa för att få adressen ändrad innan den skickas ut. Eftersom vi behandlar beställningar omedelbart via vårt lager kan vi inte garantera adressändringar efter att din beställning har lagts, men vi hjälper dig om möjligt.

Hur kan jag spåra min beställning?

När din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med bekräftelse på leverans som innehåller fullständig spårning. details så att du kan spåra din leverans.

Om du inte har fått din leveransbekräftelse inom två arbetsdagar efter att du har lagt din beställning, vänligen kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så hjälper vi dig vidare.

Vad händer om det uppstår problem med min leverans?

Om ditt paket av någon anledning försvinner eller om det uppstår andra leveranskomplikationer som vi inte kan påverka, skickar vi en ny beställning till dig utan kostnad.

Vi kan inte erbjuda återbetalning vid leveranskomplikationer, till exempel leveransförseningar utanför vår kontroll, leveransproblem orsakade av felaktiga adresser eller för paket som inte hämtas ut i tid, men vi kommer att göra allt vi kan för att rätta till det!

Hur får jag mitt paket om det har levererats till en felaktigt angiven adress?

Om du inte har fått ditt paket på grund av att adressen har angetts felaktigt, inte har uppdaterats före leverans eller inte har hämtats från ditt lokala postkontor efter ett leveransförsök, kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så gör vi allt vi kan för att hjälpa dig att hitta ditt paket.

Kan jag göra min beställning på vilket språk som helst?

Eftersom beställningar på andra språk än engelska har en mycket högre risk att gå förlorade under transporten, tar vi endast emot beställningar på engelska. WildMint Vi är inte ansvariga för eventuella komplikationer i samband med beställningar som gjorts på andra språk än engelska.

Min låda blev bucklig eller skadad under transporten. Vad ska jag göra?

Eftersom vi skickar över hela världen kan vi inte erbjuda återbetalning för minimala skador på ytterförpackningar som kan uppstå under transporten. Om ditt paket blev allvarligt skadat eller felhanterat under transporten, vänligen kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så hjälper vi dig vidare.

Rabattkoder & Kampanjer

Var anger jag min rabattkod?

Rabattkoder kan tillämpas direkt på vår webbplats i det sista steget i kassan. Du kommer att se ett alternativ på höger sida där du kan ange din rabattkod. Ange bara koden och klicka sedan på tillämpa. Endast en kod kan användas per transaktion.

Kan jag använda flera rabattkoder i kassan?

Endast ett presentkort kan tillämpas vid kassan per beställning. Se till att göra detta innan du gör din beställning, eftersom rabatt- och kampanjkoder inte kan tillämpas i efterhand. Om du har problem med att tillämpa koden kan du kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com för ytterligare hjälp.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Om din rabattkod inte fungerar kan du först försöka följa nedanstående steg:
1) Kontrollera att du har skrivit in koden korrekt, utan extra mellanslag på fram- eller baksidan.
2) Kontrollera att koden är giltig för den produkt du valt.
3) Se till att du trycker på knappen "Apply" (tillämpa) när du har angett din kod.

Om ovanstående steg inte löser problemet kan du kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com för ytterligare hjälp innan du gör din beställning.

Betalningar & Fakturering

Vilka typer av betalningar accepterar ni?

Beställningar kan göras direkt på vår webbplats eller med ett PayPal-konto. Vi accepterar betalning med alla större kredit- eller betalkort (Visa, MasterCard, Discover, American Express) och PayPal. Tyvärr tar vi inte emot postanvisningar, kontanter vid leverans, checkar eller e-checkar.

Hur kan jag se priset i min lokala valuta?

Alla priser i kassan visas i brittiska pund (GBP). Du kan dock se priserna i din lokala valuta på hemsidan eller produktsidan om du vill se kostnaden för dig efter valutaomräkning. Alla andra valutor än GBP som anges är en uppskattning och omfattas av valutaomräkningskursen den aktuella dagen. Alla bankers omräkningskurser skiljer sig något åt och därför kommer du att debiteras den aktuella omräkningskursen på dagen för ditt köp.

Vad kan jag göra om min betalning nekas?

Om du har problem med din betalningsmetod bör du kontrollera att ditt korts faktureringsuppgifter details stämmer överens med vad du har angett (säkerhetskod, faktureringsadress osv.) och att ditt kort inte har gått ut. Om all information har angetts korrekt kan det hända att din kortutgivare nekar din betalning. Eftersom vi inte har fått någon anledning till detta ber vi dig vänligen att först kontakta din kortutgivare för att få mer information. details innan du försöker göra din beställning igen. Om du fortfarande har problem med betalningen kan du kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så hjälper vi dig gärna vidare.

Våra produkter

Är era produkter veganska?

WildMint är ett helt veganskt kosmetikmärke. Ingen av våra produkter innehåller några animaliska biprodukter.

Vilka hudtyper är WildMint produkter är lämpliga för?

Alla våra produkter är unikt utformade för att fungera bra för alla hudtyper, inklusive känslig, mogen, ung, acne/problembenägen, fet, kombinerad eller torr hud. Vi strävar efter att skapa veganska och grymma produkter som är användbara och tillgängliga för alla.

Var tillverkas era produkter?

Alla våra produkter tillverkas helt och hållet i Storbritannien.

Testar ni på djur? Är era produkter djurfria?

Aldrig! Våra lurviga vänner är vår stolthet och glädje. Vi är aktivt emot djurförsök och detta är kärnan i vår filosofi. Alla våra produkter är strängt djurfria och vi ser till att våra produkter ALDRIG testas på djur i något skede av leveranskedjan. Dessutom tillverkas våra produkter helt och hållet i Storbritannien, där djurförsök är förbjudet.

Betalar ni några tredje parter som är involverade i djurförsök?

Nej, vi betalar inga tredje parter som inkluderar djurförsök i sin verksamhet och det förekommer absolut inga djurförsök under någon del av leveranskedjan. Dessutom är vi ett oberoende företag, som inte ägs av något moderbolag, och vi har endast en produktionsanläggning i Storbritannien, där djurförsök är förbjudna.

Åh nej! Jag har fått utbrott när jag använde WildMint. Vad ska jag göra?

Oroa dig inte! Om du byter till hudvård som innehåller naturliga ingredients kan i sällsynta fall orsaka en tillfällig "avgiftning" av huden. I sådana fall kan detta orsaka små utbrott eftersom din hud inte är van vid formuleringar som är så rena.

Vi rekommenderar alltid att du gör ett lapptest innan du använder en ny produkt. Men om du upplever några oväntade reaktioner rekommenderar vi att du tar en paus i några dagar och ser vad som händer.

När det har lugnat ner sig kan du börja introducera produkterna långsamt igen, och kom ihåg: lite räcker långt med våra produkter!

Det är fullt möjligt att det finns andra faktorer som kan orsaka ett utbrott. Till exempel hormoner, årstidsväxling, en förändring i din kost osv.

Är era produkter godkända av FDA i USA?

Även om det är en vanlig missuppfattning finns det för närvarande inget FDA-godkännande för receptfria kosmetika i USA. Våra produkter tillverkas dock i Storbritannien och uppfyller alla europeiska kosmetikaregler, som i allmänhet är mycket strängare än de amerikanska reglerna för kosmetika.

Innehåller era produkter några starka eller irriterande kemikalier?

Alla våra formuleringar är helt giftfria och innehåller aldrig parabener, ftalater, propylenglykol, mineraloljor, SLS, petroleum eller andra skadliga kemikalier. Om du är orolig för befintliga tillstånd, allergier eller hudkänslighet rekommenderar vi alltid att du rådgör med en hudläkare eller utför lapptest innan du använder en ny kosmetisk produkt.

Har ni prover tillgängliga?

Tyvärr! Vi har inga prover tillgängliga att erbjuda just nu. Vi erbjuder dock en 60 dagars pengarna tillbaka-garanti om du inte är nöjd med någon av våra produkter.

Kan jag använda era produkter när jag är gravid eller ammar?

Alla våra produkter är helt veganska och formulerade utan gifter, parabener eller skadliga kemikalier. Vi rekommenderar dock att du rådgör med din läkare om du har några specifika bekymmer för att diskutera om våra produkter är i linje med din graviditetsplan.

Erbjuder ni några prenumerationsprogram?

Nej, vi har för närvarande inget prenumerationsprogram och du kommer inte att debiteras automatiskt i framtiden efter att du har gjort en första beställning.

När lanseras nästa produkt?

Spännande nya veganska och grymma produkter kommer att lanseras mycket snart! Registrera dig med din e-postadress på vår webbplats för att få ta del av de senaste uppdateringarna.

Avbeställning, returer & Garanti

Kan jag avbryta eller ändra min beställning?

Eftersom vi börjar behandla varje beställning i vårt lager så snart den har skickats in, kan vi tyvärr inte avbryta eller ändra de flesta beställningar efter att de har lagts. Men om du kontaktar oss så snart din beställning har lagts (inom brittiska kontorstider) och beställningen inte redan har behandlats, kommer vi att göra vårt bästa för att annullera beställningen åt dig.

Observera att som ett litet, oberoende företag övervakas inte våra e-postmeddelanden/kontaktformulär och kontakter i sociala medier dygnet runt, så vi kan inte garantera att beställningar avbryts.

Vi ber dig vänligen att se till att dubbelkontrollera din details innan du gör din beställning.

Om vi inte kan annullera din beställning är du välkommen att returnera din beställning inom 14 dagar enligt vår returpolicy.

Vad är er returpolicy?

Du är välkommen att returnera din beställning eller oöppnade produkter för återbetalning inom 14 dagar efter leverans. Kontakta vår kundtjänst på hello@wildmintcosmetics.com så ger vi dig instruktioner om hur du returnerar varan.

Observera att kunden är ansvarig för att returnera paketet och de tillhörande kostnaderna - vi kan inte återbetala returportokostnader. Vi kan inte heller täcka kostnaden för eventuella importskatter.

En fullständig återbetalning av din beställning kommer att tillhandahållas när en returspårningskod har mottagits.

Hur fungerar 60-dagars pengarna-tillbaka-garantin för dina produkter?

Baserat på de tusentals strålande recensioner vi har fått är vi mycket övertygade om att du kommer att få en bra upplevelse med vår naturkosmetik. Men om du är missnöjd med någon av våra produkter erbjuder vi en pengarna-tillbaka-garanti i upp till 60 dagar efter mottagandet av din beställning.

I vissa fall kan det ta ett antal veckor för din hud att anpassa sig till en ny hudvårdsrutin/produkter, särskilt när du byter till hudvård packad med naturliga aktiva ämnen som din hud kanske inte är van vid. Vi rekommenderar att du använder vår hudvård konsekvent i upp till 60 dagar för att ge din hud chansen att uppleva fantastiska resultat.

Vänligen kontakta kundtjänst på för att få hjälp med vår pengarna tillbaka-garanti. Vi är också tillgängliga för att ge tips och råd om hur du får ut det mesta av våra produkter, ta gärna kontakt när som helst, vi hjälper dig gärna på din hudvårdsresa.

Observera att alla återbetalningar inom ramen för pengarna-tillbaka-garantin utesluter eventuella leveranskostnader och att du endast kan utnyttja pengarna-tillbaka-garantin en gång för varje produkt eller kit.

Presentkort

Hur använder jag ett presentkort?

Du ser alternativet att ange ett presentkort i kassan online. För att lösa in ditt presentkort fyller du bara i presentkortskoden i rutan till höger på kassasidan och väljer "Applicera". Endast en kod kan användas per transaktion. Det är viktigt att du gör detta innan du gör din beställning, eftersom vi inte kan tillämpa presentkortskredit i efterhand.

Frakt, leverans & Importskatt

Var gör WildMint skickas?

Goda nyheter! Vi skickar till de flesta länder i hela världen. Vår vision har alltid varit att dela innovativ och effektiv vegansk kosmetik över hela världen. Tagga oss @wildmintcosmetics för att låta oss veta var du bor!

 

Hur lång tid tar det för min beställning att komma fram?

Beställningar behandlas och skickas i allmänhet till dig inom 1-2 arbetsdagar.
Här är de allmänna leveranstiderna för varje leveransområde.

STORBRITANNIEN: 1 - 2 arbetsdagar (Royal Mail 48 timmars service). Vänligen räkna med 3 - 4 arbetsdagar för leveranser till Kanalöarna.

Grekland, Spanien & beställningar till EU över 150EUR: 5-7 arbetsdagar (Evri)

Övriga Europa: 2-3 arbetsdagar (DHL Express)

USA/Kanada: 1-2 arbetsdagar (DHL Express)

Australien: 3 arbetsdagar (DHL Express)

Resten av världen: (DHL Express)

Hur mycket kostar frakten?

Leverans till Storbritannien för beställningar under 25 pund kostar 3,99 pund med Royal Mail.

Leverans är GRATIS för alla beställningar i Storbritannien över 25 pund.

Leverans till Spanien och Grekland är 9,99 £ med Evri*.

Leverans till resten av Europa är 14,99 £ med DHL Express*.

DHL Express-frakt för beställningar till USA & Kanada är £14.99

DHL Express-frakt för beställningar till Australien kostar 14,99 £.

DHL Express-frakt för beställningar till resten av världen är 19,99 £.

*Alla beställningar över 150 euro till Europa skickas med Evri.

 

Måste jag betala skatt för beställningar från EU?

Inga tullar/importskatter tas ut för EU-ordrar. Våra leveranser till länder i Europeiska unionen skickas nu på basis av leveranstullar, vilket innebär att vi täcker alla importskatter. Om du blir kontaktad och ombedd att betala skatter, vänligen kontakta vår kundtjänst på följande adress hello@wildmintcosmetics.com så tar vi hand om skatterna.

 

Kommer jag att behöva betala skatter för andra internationella beställningar?

Alla andra internationella beställningar (inklusive beställningar till europeiska länder som inte ingår i EU) skickas på DDU-basis (delivery duty unpaid).

DDU innebär att du kan vara skyldig att betala lokala skatter och tullar när din beställning anländer till ditt land.

Alla avgifter som tillämpas efter leverans (skatter, tullar) är kundens ansvar. WildMint kan inte ta ansvar för dessa kostnader.

Om leveransen nekas på grund av dessa avgifter eller om avgifterna inte betalas i tid, kommer en återbetalning att ske minus fraktkostnaden och en återinlagringsavgift motsvarande 30 % av ordervärdet.

 

När skickas min beställning?

Alla beställningar behandlas först inom 1-2 arbetsdagar. När den har behandlats skickas din beställning följande arbetsdag med en av våra kurirer.

 

Kan jag ändra min leveransadress?

Skicka ett e-postmeddelande till oss så snart du har lagt din beställning på hello@wildmintcosmetics.com så ska vi göra vårt bästa för att få adressen ändrad innan den skickas ut. Eftersom vi behandlar beställningar omedelbart via vårt lager kan vi inte garantera adressändringar efter att din beställning har lagts, men vi hjälper dig om möjligt.

 

Hur kan jag spåra min beställning?

När din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med bekräftelse på leverans som innehåller fullständig spårning. details så att du kan spåra din leverans.

Om du inte har fått din leveransbekräftelse inom två arbetsdagar efter att du har lagt din beställning, vänligen kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så hjälper vi dig vidare.

 

Vad händer om det uppstår problem med min leverans?

Om ditt paket av någon anledning går förlorat eller om det uppstår andra leveranskomplikationer som ligger utanför vår kontroll, skickar vi en annan beställning till dig utan kostnad.

Vi kan inte erbjuda återbetalning vid leveranskomplikationer, till exempel leveransförseningar utanför vår kontroll, leveransproblem orsakade av felaktiga adresser eller för paket som inte hämtas ut i tid, men vi kommer att göra allt vi kan för att rätta till det!

 

Hur får jag mitt paket om det har levererats till en felaktigt angiven adress?

Om du inte har fått ditt paket på grund av att adressen har angetts felaktigt, inte uppdaterats före leverans eller inte har hämtats från ditt lokala postkontor efter ett leveransförsök, vänligen kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så kommer vi att göra allt vi kan för att hjälpa dig att hitta ditt paket.

 

Kan jag göra min beställning på vilket språk som helst?

Eftersom beställningar på andra språk än engelska har en mycket högre risk att gå förlorade under transporten, tar vi endast emot beställningar på engelska. WildMint Vi är inte ansvariga för eventuella komplikationer som orsakas av beställningar på andra språk än engelska.

 

Min låda blev bucklig eller skadad under transporten. Vad ska jag göra?

Eftersom vi skickar över hela världen kan vi inte erbjuda återbetalning för minimala skador på ytterförpackningen som kan uppstå under transporten. Om ditt paket har skadats allvarligt eller hanterats felaktigt under transporten, vänligen kontakta oss på Hello@wildmintcosmetics.com så hjälper vi dig vidare.

Rabattkoder & Kampanjer

Var anger jag min rabattkod?

Rabattkoder kan tillämpas direkt på vår webbplats i det sista steget i kassan. Du kommer att se ett alternativ på höger sida där du kan ange din rabattkod. Ange bara koden och klicka sedan på tillämpa. Endast en kod kan användas per transaktion.

 

Kan jag använda flera rabattkoder i kassan?

Endast ett presentkort kan tillämpas vid kassan per beställning. Se till att göra detta innan du gör din beställning, eftersom rabatt- och kampanjkoder inte kan tillämpas i efterhand. Om du har problem med att tillämpa koden kan du kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com för ytterligare hjälp.

 

Varför fungerar inte min rabattkod?

Om din rabattkod inte fungerar kan du först försöka följa nedanstående steg:
1) Kontrollera att du har skrivit in koden korrekt, utan extra mellanslag på fram- eller baksidan.
2) Kontrollera att koden är giltig för den produkt du valt.
3) Se till att du trycker på knappen "Apply" (tillämpa) när du har angett din kod.

Om ovanstående steg inte löser problemet kan du kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com för ytterligare hjälp innan du gör din beställning.

Betalningar & Fakturering

Vilka typer av betalningar accepterar ni?

Beställningar kan göras direkt på vår webbplats eller med ett PayPal-konto. Vi accepterar betalning med alla större kredit- eller betalkort (Visa, MasterCard, Discover, American Express) och PayPal. Tyvärr tar vi inte emot postanvisningar, kontanter vid leverans, checkar eller e-checkar.

Hur kan jag se priset i min lokala valuta?

Alla priser vid kassan visas i brittiska pund (GBP). Du kan dock se priserna i din lokala valuta på hemsidan eller produktsidan om du vill se kostnaden för dig efter valutaomräkning. Alla andra valutor än GBP som anges är en uppskattning och omfattas av valutaomräkningskursen den aktuella dagen. Alla bankers omräkningskurser skiljer sig något åt och därför kommer du att debiteras den aktuella omräkningskursen på dagen för ditt köp.

Vad kan jag göra om min betalning nekas?

Om du har problem med din betalningsmetod bör du kontrollera att kortets fakturering details stämmer överens med vad du har angett (säkerhetskod, faktureringsadress osv.) och att ditt kort inte har gått ut. Om all information har angetts korrekt kan det hända att din kortutgivare nekar din betalning. Eftersom vi inte får någon anledning till detta ber vi dig vänligen att först kontrollera med din kortutgivare för ytterligare details innan du försöker göra din beställning på nytt. Om du fortfarande har problem med betalningen kan du kontakta oss på hello@wildmintcosmetics.com så hjälper vi dig gärna vidare.

Våra produkter

Är era produkter veganska?

WildMint är ett helt veganskt kosmetikmärke. Ingen av våra produkter innehåller några animaliska biprodukter.

Vilka hudtyper är WildMint produkter är lämpliga för?

Alla våra produkter är unikt utformade för att fungera bra för alla hudtyper, inklusive känslig, mogen, acne/problembenägen, ung, fet, kombinerad eller torr hud. Vi strävar efter att skapa veganska och grymma produkter som är användbara och tillgängliga för alla.

Var tillverkas era produkter?

Alla våra produkter tillverkas helt och hållet i Storbritannien.

Testar ni på djur? Är era produkter djurfria?

Aldrig! Våra lurviga vänner är vår stolthet och glädje. Vi är aktivt emot djurförsök och detta är kärnan i vår filosofi. Alla våra produkter är strängt djurfria och vi ser till att våra produkter ALDRIG testas på djur i något skede av leveranskedjan. Dessutom tillverkas våra produkter helt och hållet i Storbritannien, där djurförsök är förbjudet.

Betalar ni till tredje part som deltar i djurförsök?

Nej, vi betalar inga tredje parter som använder sig av djurförsök i sin verksamhet och det förekommer absolut inga djurförsök i någon del av leveranskedjan. Dessutom är vi ett oberoende företag, som inte ägs av något moderbolag, och vi har endast en produktionsanläggning i Storbritannien, där djurförsök är förbjudna.

Är era produkter godkända av FDA i USA?

Även om det är en vanlig missuppfattning finns det för närvarande inget FDA-godkännande för receptfria kosmetika i USA. Våra produkter tillverkas dock i Storbritannien och uppfyller alla europeiska kosmetikaregler, som i allmänhet är mycket strängare än de amerikanska reglerna för kosmetika.

Innehåller era produkter några starka eller irriterande kemikalier?

Alla våra formuleringar är helt giftfria och innehåller aldrig parabener, ftalater, propylenglykol, mineraloljor, SLS, petroleum eller andra skadliga kemikalier.

Om du har några funderingar kring befintliga tillstånd, allergier eller hudkänslighet rekommenderar vi alltid att du rådgör med en hudläkare, eller utföra lapptest innan du använder en ny kosmetisk produkt.

Har ni prover tillgängliga?

Tyvärr! Vi har inga prover att erbjuda just nu. Vi erbjuder dock en 60 dagars pengarna tillbaka-garanti om du inte är nöjd med någon av våra produkter.

Kan jag använda era produkter när jag är gravid eller ammar?

Alla våra produkter är helt veganska och formulerade utan gifter, parabener eller skadliga kemikalier. Vi rekommenderar dock att du rådgör med din läkare om du har några specifika funderingar för att diskutera om våra produkter är i linje med din graviditetsplan.

Erbjuder ni några prenumerationsprogram?

Nej, vi har för närvarande inget prenumerationsprogram och du kommer inte automatiskt att debiteras i framtiden efter att ha gjort en första beställning.

När lanseras nästa produkt?

Spännande nya veganska och grymma produkter kommer att lanseras mycket snart! Registrera dig med din e-postadress på vår webbplats för att få ta del av de senaste uppdateringarna.

Returer, avbokning & Garanti

Kan jag avbryta eller ändra min beställning?

Eftersom vi börjar behandla varje beställning i vårt lager så snart den har skickats in, kan vi tyvärr inte avbryta eller ändra de flesta beställningar efter att de har lagts. Men om du kontaktar oss så snart din beställning har lagts (inom brittiska kontorstider) och beställningen inte redan har behandlats, kommer vi att göra vårt bästa för att annullera beställningen åt dig.

Observera att som ett litet, oberoende företag övervakas inte våra e-postmeddelanden/kontaktformulär och kontakter i sociala medier dygnet runt, så vi kan inte garantera att beställningar avbryts.

Vi ber dig vänligen att se till att dubbelkontrollera din details innan du gör din beställning.

Om vi inte kan annullera din beställning är du välkommen att returnera din beställning inom 14 dagar enligt vår returpolicy.

 

Vad är er returpolicy?

Du är välkommen att returnera din beställning eller oöppnade produkter för återbetalning inom 14 dagar efter leverans. Kontakta vår kundtjänst på hello@wildmintcosmetics.com så ger vi dig instruktioner om hur du returnerar varan.

Observera att kunden är ansvarig för att returnera paketet och de tillhörande kostnaderna - vi kan inte återbetala returportokostnader. Vi kan inte heller täcka kostnaden för eventuella importskatter.

En fullständig återbetalning av din beställning kommer att tillhandahållas när en returspårningskod har mottagits.

 

Hur fungerar 60-dagars pengarna-tillbaka-garantin för dina produkter?

Baserat på de tusentals strålande recensioner vi har fått är vi mycket övertygade om att du kommer att få en bra upplevelse med vår naturkosmetik. Men om du är missnöjd med någon av våra produkter erbjuder vi en pengarna-tillbaka-garanti i upp till 60 dagar efter mottagandet av din beställning.

I vissa fall kan det ta ett antal veckor för din hud att anpassa sig till en ny hudvårdsrutin eller nya produkter, särskilt om du byter till hudvård som innehåller naturliga aktiva ämnen som din hud kanske inte är van vid. Vi rekommenderar att du använder vår hudvård konsekvent i upp till 60 dagar för att ge din hud chansen att uppleva fantastiska resultat.

Vänligen kontakta kundtjänst på för att få hjälp med vår pengarna tillbaka-garanti. Vi är också tillgängliga för att ge tips och råd om hur du får ut det mesta av våra produkter, ta gärna kontakt när som helst, vi hjälper dig gärna på din hudvårdsresa.

Observera att alla återbetalningar inom ramen för pengarna-tillbaka-garantin utesluter eventuella leveranskostnader och att du endast kan utnyttja pengarna-tillbaka-garantin en gång för varje produkt eller kit.

Presentkort

Hur använder jag ett presentkort?

Du ser alternativet att ange ett presentkort i kassan online. För att lösa in ditt presentkort anger du helt enkelt presentkortskoden i rutan till höger på kassasidan och väljer "Applicera". Endast en kod kan användas per transaktion. Det är viktigt att du gör detta innan du gör din beställning, eftersom vi inte kan tillämpa presentkortskredit i efterhand.